8 Kasım 2010 Pazartesi

37+3

37.haftanın içindeyiz bebeğimle.Ne zaman gelecek,normal doğum mu sezeryanla mı dünyaya gelecek,kolay mı olacak,çok canım acıyacak mı,bir problem çıkacak mı ... daha uzar gider. Bu aralar kafamda sürekli bu sorular meşgul.Oğlumla,umudumla sürekli konuşuyorum,anneni üzmeden 3.5 kiloyu tamamlayınca çık gel bekleme diyorum :) Bakalım bizimki söz dinleyecek mi ?

Bugün sağlık ocağı randevuma gittim.1 ay öncede gitmiştim aslında daha öncedende gitmem gerekiyormuş ama benim adres yanlış alınmış hastaneden o yüzden bana ulaşamamışlar.Tetanoz aşısı falan yapmaları gerekiyormuş ama bana ulaşılamadığı için ve benimde doktorum böyle birşeyi bana söylemediği için haberim yoktu ve aşı olamadım.Ama bana o gün tek doz uyguladılar.Kan tahlili yaptılar,yavrumun kalp atışlarını dinledik,bi dünya soru cevapladım,tansiyonum,boyum,kilom ölçüldü.Çok ama çok ilgilendiler.Ben sağlık ocağının bu şekilde uygulaması olduğunu bilmiyordum ve çok sevindim gerçekten.Çok güzel bir uygulama olmuş.Hatta o gün bana eğitim bile verdiler.Bebek nasıl tutulur,nasıl emzirilir,sütün gelmesi için neler yapmak lazım gibi gayet güzel bilgilendirdiler beni.1 ay sonrasına randevu verdiler,o günde bugündü.Bugünde idrarıma bakıldı,yine oğlumun kalp atışlarını dinledik,kiloma bakıldı,tansiyonum ölçüldü. Aile hekimliği uygulamasına geçildiği için biraz kalabalık ve karışıktı bugün.Yine kısa bir eğitim verdiler.Bebek doğduktan sonra hastanede topuğundan kan alınacakmış,10 gün sonrada biz alıcaz dedi,bilmiyorum neden?Niye sormadıysam.
Neyse eve falanda geliceklermiş lohusa izlenimi ve bebeğin izlenimi yapılacakmış.
Ülkem için çok güzel bir uygulama olduğunu düşünüyorum ve umarım Türkiye'nin her yerinde bu uygulama bu şekildedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder